راهنماي كابينت نئو كلاسيك

مقالات جديد دنياي وب

راهنماي كابينت نئو كلاسيك

۴۴ بازديد ۰ نظر

كابينت نئوكلاسيك را مي توان نقطه تلاقي بين سبك مدرن و كلاسيك دانست. كابينت‌هاي نئوكلاسيك امروزه به يكي از محبوب‌ترين سبك‌هاي طراحي در جهان تبديل شده اند. كابينت آشپزخانه نئوكلاسيك سادگي و مينيماليسم را از سبك مدرن به ارث برده است. همچنين شكوه و گرماي يك طرح كلاسيك را مي توان در كابينت‌هاي نئوكلاسيك نيز مشاهده كرد.

 

 

اين سبك طراحي از نظر نوع رنگ به سمت كارهاي مدرن گرايش دارد. كابينت نئوكلاسيك بهترين انتخاب براي زماني است كه شما يك آشپزخانه مجلل و در عين حال راحت مي‌خواهيد. خطوط كلاسيك همراه با حسي از مدرنيته يك سبك نئوكلاسيك مسحوركننده براي آشپزخانه ايجاد مي‌كند. اين موضوع باعث شده است كه كابينت آشپزخانه با معماري نئوكلاسيك بيشتر از سبك مدرن و كلاسيك جذاب باشد. تا انتهاي اين مقاله با دكوتاپس توليد كننده صفحه كابينت ضد آب  همراه باشيد تا هر آنچه كه بايد درباره كابينت نئو كلاسيك بدانيد به شما بگوييم.

كابينت نئوكلاسيك چيست؟

تاريخچه سبك نئوكلاسيك به اروپا در دهه 1750 برمي گردد. در اين دوره، روشنگري تكامل يافت و از پيچيدگي و جزئيات هنر كاسته شد. از جمله اين موارد مي توان به حذف جزئيات دست و پاگير از مبلمان و كابينت‌ها اشاره كرد. همچنين نشانه‌هايي از طرح‌هاي رومي و يوناني مانند فرم‌هاي متقارن، منظم و با وقار در سبك نئوكلاسيك ديده مي‌شود.

كابينت‌هاي نئوكلاسيك تبلور هماهنگي بين عناصر كلاسيك و مدرن هستند كه فضاي آشپزخانه‌اي راحت و مجلل را به ارمغان مي‌آورد. در اين سبك امكان اجراي تمامي طرح‌ها، جزيره آشپزخانه و... وجود دارد. محبوبيت كابينت آشپزخانه نئوكلاسيك بيشتر به دليل طراحي مجللي است كه به محيط مي‌بخشد. اگر فضاي مناسبي داريد، اين استايل گزينه خوبي براي شماست. دليل اين امر اين است كه كابينت‌ها در صورت استفاده در فضاي كوچك و باريك باعث عدم تعادل در محيط و اختلال در فرآيند پخت مي‌شوند.

دكوتاپس انواع صفحه كابينت ام دي اف، كورين و ضد آب را با بالاترين كيفيت و قيمت مناسب توليد و عرضه مي كند.

مطالب مرتبط:

راهنماي خريد صفحه كابينت

فرق صفحه كابينت مات و براق

مزاياي كابينت نئوكلاسيك

حال كه با مفاهيم كابينت نئو كلاسيك آشنا شديد خوب است كه برخي از مزاياي فوق العاده آن را نيز بشناسيد. در ادامه به ويژگي‌هاي مثبت كابينت نئوكلاسيك اشاره شده است:

از نظر طراحي با ديگر سبك‌هاي كابينت آشپزخانه متفاوت است.

كابينت‌هاي آشپزخانه نئوكلاسيك پس از استفاده طولاني‌مدت همچنان جذاب هستند. دليل اين امر طرح‌هاي منحصر به فردي است كه در ساخت آنها استفاده مي‌شود.

خطوط و طرح‌هايي كه با ظرافت بي‌نظيري در سطح كابينت نئوكلاسيك ايجاد شده است شكوه و اصالتي مثال زدني به آن مي‌بخشد كه چشم را خسته نمي‌كند.

عدم توجه به جزئيات پيچيده و دست و پاگير

جادار بودن و استفاده از رنگ‌هاي مجلل كه تأثير زيادي در كاربردي بودن و ظاهر زيباي كابينت آشپزخانه نئوكلاسيك دارد از ديگر ويژگي‌هاي بارز آن است.

برخلاف سبك مدرن كه درها نيازي به دستگيره ندارند، مي‌توانيد در اين سبك از دستگيره استفاده كنيد.

معايب كابينت نئوكلاسيك

كابينت نئوكلاسيك علاه بر مزاياي بسيار فوق العاده‌اش داراي معايبي نيز هست كه در اين بخش به آنها اشاره شده است. برخي از معايب كابينت نئوكلاسيك عبارتند از:

قيمت كابينت نئوكلاسيك عموماً زياد است. براي خريد اين سبك كابينت بايد هزينه بيشتري نسبت به كابينت مدرن پرداخت كنيد.

كابينت آشپزخانه نئوكلاسيك را بايد به يك سازنده با تجربه سفارش داد. دليل اين امر اين است كه مهارت سازنده تأثير زيادي بر خروجي كابينت نئوكلاسيك دارد.

ساخت كابينت‌هاي نئوكلاسيك به دقت و امكانات زيادي نياز دارد.

اگر كنده‌كاري و رنگ آميزي اين كابينت با دستگاه‌هاي مدرن و پيشرفته انجام نشود، نتيجه كار آنطور كه بايد و شايد ظاهر نمي‌شود. پس بايد كار را به متخصص سپرد.

فرق كابينت كلاسيك با نئوكلاسيك

طرح‌هاي كابينت كلاسيك فوق العاده انعطاف‌پذير و ساده هستند. و پالت‌هاي رنگي خنثي در اين كابينت‌ها ظاهري را تضمين مي‌كنند كه نه خيلي آراسته و نه خيلي غيرشخصي است و همچنان مي‌تواند با طيف گسترده‌اي از سليقه‌ها، سبك‌ها و بودجه‌ها مطابقت داشته باشد. كابينت‌هاي كلاسيك برخلاف كابينت نئوكلاسيك از هزينه‌هاي مقرون به صرفه‌اي برخوردار هستند و در مقايسه با قيمت كابينت نئوكلاسيك ارزان‌تر هستند.

همچنين سبك طراحي كابينت نئوكلاسيك عموماً مناسب آشپزخانه‌هاي بزرگ و جادار است اما طراحي كابينت كلاسيك را مي توان براي تمامي آشپزخانه‌ها به كار گرفت. پروسه ساخت، اجرا و نصب كابينت كلاسيك كمي ساده‌تر از اجراي كابينت‌هاي نئوكلاسيك است. كابينت‌هاي آشپزخانه كلاسيك لازم نيست تزئين شوند، يك درب كابينت ساده به سبك شيكر براي كابينت‌هاي كلاسيك كافي خواهد بود اما در كابينت نئو كلاسيك اينگونه نيست و ساخت و توليد آن ها نياز به مهارت‌هاي بالايي دارد.

طراحي كابينت كلاسيك هنوز برخي از ويژگي‌هاي سبك سنتي مانند قالب‌گيري تاج، ديوارهاي پانل شده و حتي پاها در جزاير آشپزخانه را دربر مي‌گيرد. با اين حال، وقتي صحبت از كابينت نئوكلاسيك به ميان مي‌آيد، اين عناصر متفاوت هستند، زيرا آنها از زوايدي كه تمايل به تداعي‌كننده يك دوره خاص را دارند حذف مي‌كنند. سبك كابينت نئوكلاسيك تركيبي از سبك كلاسيك و مدرن است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.