معرفي خدمات چاپ روي كارتن

مقالات جديد دنياي وب

معرفي خدمات چاپ روي كارتن

۴۸ بازديد ۰ نظر

 

با توجه به اهميتي كه بسته‌بندي در حوزه‌هاي مختلف و كسب و كارها پيدا كرده تنوع كارتن‌ها نيز در اين زمينه بيشتر شده است. در كنار انتخاب وسيله‌اي محكم، بادوام و با كيفيت براي بسته‌بندي اهميت دادن به شكل ظاهري و طراحي كارتن‌ها نيز بسيار مهم هستند. به طوري كه اغلب افراد سعي دارند به منظور بازاريابي بيشتر با جلب توجه مشتريان كارتن‌هايي با طراحي زيبا و شيك را براي بسته‌بندي محصولات خود استفاده كنند.


 

يكي از اقتصادي‌ترين و بهترين روش‌ها براي اين منظور استفاده از خدمات چاپ كارتن اختصاصي است. چرا كه به كمك اين روش مي‌توان جعبه‌هايي را تهيه كرد كه بر روي آن‌ها نام محصول، لوگو يا آرم شركت، نوشته‌ يا شكلي خاص را به صورت شخصي چاپ كرد. در صورتي كه كيفيت و زيبايي بسته‌بندي محصولات براي شما نيز مهم است در اين مقاله همراه ما باشيد تا شما را با هر آنچه كه نياز است در مورد چاپ اختصاصي بر روي كارتن بدانيد، آشنا كنيم.

بيشتر بخوانيد : توليد كارتن خرما

چاپ اختصاصي بر روي كارتن چيست؟

منظور از چاپ اختصاصي بر روي كارتن، طراحي يك شكل يا نوشته‌اي خاص و منحصر به فرد بر روي جعبه‌هاي بسته‌بندي است. معمولا كساني كه قصد فعاليت در زمينه فروش يك محصول خاص را دارند، مي‌توانند از اين طريق كسب و كار خود را برندسازي كنند.

به عبارتي ديگر استفاده از كارتن بسته‌بندي با طرح يا علامتي كه متعلق به شما است مي‌توانيد به ارزان‌ترين شكل ممكن توجه خريداران را جلب كرده و كسب و كار خود را تبليغ كنيد. روش‌هايي كه با هدف چاپ اختصاصي بر روي كارتن انجام مي‌گيرند داراي تنوع بالايي بوده و هر كدام از آن‌ها مي‌توانند بسته به شرايط و نياز افراد مزايا و معايب خاص خود را داشته باشند. در حال حاضر چاپ اختصاصي جعبه‌هاي بسته‌بندي به صورت تك رنگ، مطابق با نياز مشتريان انجام مي‌گيرد.

بيشتر بخوانيد: طراحي كارتن بسته بندي

كارتن سازي چيست ؟

كارتن سازي به مجموعه فرآينده هاي طراحي ماكت سازي چاپ دايكات و لب چسب يا دوخت ( منگنه ، ماشين دوخت ) كه روي ورق آماده كارتن انجام مي شود را كارتن سازي مي گويند. ورق در كارتن سازي را مي‌توان با توجه به ابعاد گوناگون، تقسيم‌بندي كرد. يكي از معيارهاي رايج تقسيم‌بندي ورق كارتن سازي، تعداد لايه‌هاي آن مي‌باشد.

بر اساس تعداد لايه، ورق كارتن سازي را مي‌توان به سه دسته گوناگون كارتن سه لايه ( ۳ لايه )،  كارتن پنج لايه ( ۵ لايه ) و كارتن هفت لايه ( ۷ لايه ) تقسيم كرد. با توجه به مصارف و كاربرد گوناگون بسته بندي كارتن، مي‌توان از هر كدام از اين ورق در كارتن سازي با لايه‌هاي مختلف استفاده كرد. هر كدام از اين سه دسته ياد شده خود نيز با توجه به نوع فلوت به كار گرفته شده و نوع كاغذهاي مورد استفاده شده در آن ،به انواع متعددي تقسيم مي‌شوند.

درآمد شغل كارتن سازي

درآمد اين شغل به اين بستگي دارد كه پس از راه اندازي آن چگونه از كسب و كار حمايت و پشتيباني شده است. براي شروع اين كار بيشتر از تمكن مالي خوب به تخصص و مهارت نياز است. ميتوانيد با يك سرمايه متوسط كارگاه كارتن سازي را راه اندازي كنيد، بعدها آن را به يك شركت يا كارخانه بزرگ گسترش دهيد. همه شما ميدانيد براي يك شغل يا كسب و كار نوپا بايد زمان كافي صرف گردد تا در سطح استان يا كشور شناخته شود.

اينان ابتدايي ترين مراحل راه اندازي يك كارتن سازي هستند. بعد از اخذ مشتري بايد اطمينان آنان را جلب نماييد. نكته مهمي كه باعث رونق تمامي كسب و كارها ميگردد، بكارگيري اصل كيفيت است. براي فهميدن كار در كارتن سازي و صفر تا صد آن بايد ابتدا تحقيقات ميداني خود را در اين زمينه گسترش داده و كامل كنيد. حتي براي شروع كار ميتوانيد به كارتن سازي ها بعنوان مشتري رفته و اطلاعاتي را نسبت به دستگاه ها، محيط كار و افرادي كه نياز است براي استخدام به دست آوريد.

مشتري اگر از بسته بندي كه براي محصولاتش طراحي و توليد كرده ايد راضي باشد حتما براي سفارشات بعدي به كارتن سازي شما مراجعه ميكند و يا حتي ممكن است كسب و كارهاي مشابه خود را نيز براي خريد بسته بندي به سمت شما سوق دهد. نكته قابل توجه اين است كه در ماه هاي اوليه انتظار درآمدزايي نداشته باشيد چرا كه تا صنعت شما را بشناسند و محصولات خود را به بهترين شكل عرضه كنيد قطعا سرمايه اي را كه به دست مي آوريد صرف هزينه هاي پرسنلي و تهيه مواد اوليه براي خط توليد ميكنيد. مواد اوليه براي توليد كارتن و جعبه بسته بندي در كارتن سازي از ضروري ترين اموري است كه بايد بدان توجه گردد. براي تهيه مواد بايد از متريال مرغوب و با كيفيت بهره بگيريد تا بتوانيد كارتن و جعبه بسته بندي با كيفيت و مقاوم را به مشتري تحويل دهيد.

فرآيند تبديل درختان به مقوا چگونه است؟

يك جعبه مقوايي اساساً از فلوت (ساخته شده از كاغذ بازيافتي) ساخته شده است كه بين دو آستر قرار دارد.

اكنون بسيار معمول است كه اين آسترها نيز از تعداد قابل توجهي از محتواي بازيافتي تشكيل مي شوند كه از مقواي قديمي يا ساير منابع كاغذ دست دوم تهيه مي شوند.

با اين حال براي ساخت جعبه هاي با كيفيت بالا از مقواي فلوت شده استفاده مي شود.

در حقيقت ، بازيافت يا عدم بازيافت كاغذ خيلي مهم نيست (منظورمون رو جلوتر متوجه ميشيد)، در نهايت اين كار هميشه به عنوان كاغذ بكر و از درختاني كه قطع شده اند ساخته مي شود يعني اول و آخر براي شروع ساخت ورق كارتن از قطع درختان و سپس تا حدودي به بازيافت سپرده ميشوند

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.